Podłogi znajdują się nie tylko w budynkach mieszkalnych, ale także w innych pomieszczeniach, biurowych, handlowych lub innych. Coraz częściej właściciele instytucji starają się nałożyć na dywan nazwę marki, firmy, logo. Odbywa się to za pomocą różnych metod, ale cel jest często taki sam – Reklama.

Nałożenie logo może pośrednio wpłynąć na powiększenie:

  • frekwencji;
  • rozpoznawalności;
  • popularności;
  • zysk.

Rozważmy najpopularniejsze opcje stosowania obrazów na dywanach

Metoda nakładania szablonu

Proces polega na nałożeniu rysunku poprzez aplikację farby przez specjalny szablon, który tworzy rysunek. Po wyschnięciu farba pozostaje na powierzchni maty.

Zaletą takiego druku jest uzyskanie wysokiej rozdzielczości obrazu i dokładnoci rysunku. Malowane są tylko końcówki tkaniny, co jest dużą wadą odporności na zużycie wzoru.

Flokowanie

Ta metoda jest podobna w technologii do sitodruku, tylko zamiast farby na powierzchnię nakłada się roztwór kleju. I tak powstają dywaniki z nadrukiem. Następnie Flock jest rozpylany na warstwę kleju – jest to pokrojona nić poliamidowa. Po wyschnięciu na powierzchni dywanu tworzy się aksamitna warstwa w postaci logo. Dywany te wyglądają bardzo reprezentacyjnie, ale nie mogą być używane w pomieszczeniach o dużym natężeniu ruchu.

Druk atramentowy

Jedna z najbardziej popularnych i nowoczesnych metod. Działa na zasadzie drukowania drukarką atramentową, Farba za pomocą dysz dostaje się na powierzchnię podkładu.

Jako zalety można zauważyć pełną paletę barw. Warto również zwrócić uwagę na możliwość szybkiego przestawiania maszyny, dzięki czemu można niemal natychmiast zmienić na dowolny indywidualny projekt na życzenie klienta.

Druk UV

Metoda obrazowania ultrafioletowego staje się coraz bardziej popularna ze względu na swoją wszechstronność.